Doeners en ondernemers als docenten. Een unieke campagne met authentieke content.

Testimonial

client

Syntra

Syntra Midden-Vlaanderen organiseert opleidingen voor doeners. Ze versterken en ontplooien competenties op een uitgesproken praktijkgerichte manier. Een manier die steeds nauw verbonden is met de economische realiteit waarbij ze snel inspelen op trends.

the Challenge

Ze zijn op vandaag vooral gekend bij cursisten maar het hart van de organisatie, dat zijn de docenten en de medewerkers. Gezien hun zeer praktijk gerichte aanpak in lesgeven kan ook niet iedereen zomaar les geven. We zoeken docenten die hun eigenste praktijkervaring kunnen overbrengen naar de cursisten. Want wie is er nu beter dan een ervaren rot om die kennis te delen?

the solution

Syntra is gekend als organisatie maar niet als potentiële werkgever voor zelfstandigen. We creëerden een reeks video’s waarbij huidige docenten hun ervaringen delen, telkens met een focus op een specifieke vakgebied. We verlagen de drempel door het social proof te maken en we laten ondernemers andere ondernemers overtuigen. De boodschap werd dan met een op maat gemaakt plan geadverteerd naar een specifieke doelgroep.

The result

Syntra ontving 210 sollicitaties op een periode van 6 weken. We trokken maar liefst 2000 bezoekers naar de website. Het bounce percentage was 4,95%. Dit wil zeggen dat slechts 5% van alle bezoekers die via de campagne op de website kwamen, de website hebben verlaten zonder een actie uit te voeren (klik op een button, bekijken van een video, …). Met een gemiddelde tijd op de pagina is 1 minuut en 7 seconden. In een wereld waarin we vluchtig doorheen websites scrollen is dit een sterk resultaat. We kunnen daaruit concluderen dat we de juiste doelgroep hebben aangetrokken. Mission more than accomplished!

No items found.
Testimonials
Videovacatures