Psst.. Hier rijpt den Duvel.
Employer branding
Duurtijd
6 weken
Sollicitaties Operator
18
Sollicitaties Technieker
7
client
Duvel
Ssstt.. hier rijpt den Duvel. Als je dit leest dan ben je aan het juiste adres, de Duvel Moortgat brouwerij in Breendonk. Duvel Moortgat is een familie van authentieke brouwerijen gedreven door kwaliteit en gepassioneerde medewerkers. En ondanks de ongeloofelijke naamsbekendheid heeft ook Duvel Moortgat te kampen met de war for talent.
the Challenge
Historisch gezien had Duvel Moortgat geen gebrek aan sollicitanten voor zijn vacatures. Echter, de krapte op de arbeidsmarkt maakt het steeds moeilijker om gekwalificeerde individuen aan te trekken voor cruciale rollen binnen de brouwerij. Traditionele wervingskanalen bleken onvoldoende om het juiste talent aan te trekken, met name voor de functies van operators en technici bij de brouwerij in Breendonk.
the solution
Duvel heeft het grote voordeel van een sterk merk te hebben en zeer bekend te zijn onder de algemene populatie. Gekend voor hun producten, iets minder gekend voor hun vacatures. De passief latent zoekenden zijn namelijk niet op de hoogte van de vacatures die er zijn bij Duvel en al zeker niet wat deze functies specifiek inhouden. We brengen de bruisende spirit van Duvel naar buiten aan de hand van authentieke videovacatures en verspreiden deze in de nabije regio van de productie site. Ons doel: maximale visibiliteit en conversies.
The result
Door de kracht van het merk te benutten in combinatie met de recruitment marketing campagne waarbij authentieke verhalen centraal stonden, trok Duvel Moortgat met succes meerdere mensen aan. De campagne genereerde aanzienlijke interesse en betrokkenheid, wat leidde tot een sterke toename van sollicitaties voor beide vacatures.
No items found.