+ 200 kandidaten instroom op de vacature als operator.

Employer branding
Duurtijd campagne

8 weken

Bereik

675.568

Instroom

201 sollicitaties

client

Barco

Barco, wereldleider op het gebied van display - en visualisatietechnieken en voornamelijk gekend van de cinemaprojectoren of Clickshare. Barco heeft zijn hoofdzetel in Kortrijk in heeft in België nog twee bijzonder omvangrijke productiesites waar men, gezien de stevige groei, op zoek was naar tientallen operatoren.

the Challenge

Gezien de sterke stijging van de vraag naar hun producten moest Barco op korte termijn tientallen operatoren aanwerven. De zeer sterk bevochten arbeidsmarkt in West-Vlaanderen bemoeilijkte de zoektocht en bovendien is Barco als werkgever niet echt gekend omdat ze een sterke B2B focus hebben als bedrijf. Operatoren vinden dus niet zomaar de weg naar Barco. Gezien een operator niet vanzelfsprekend via de corporate jobsite solliciteert moesten we ook dit aanpakken.

the solution

In de eerste fase optimaliseerden we de candidate journey. We creëerden een aparte landingspagina om maximaal in te zetten op conversies. Een focus op gebruiksvriendelijkheid, heldere communicatie en duidelijke call-to-actions. In de tweede fase creëerden we naamsbekendheid. Wie is Barco als werkgever en wat doen ze? We focusten ons op informatie die relevant is voor de doelgroep als productiearbeider. In de laatste fase legden we de focus op de jobinhoud als operator bij Barco. We creëerden candidate persona’s en gingen na welke informatie relevant was. We maakten de vertaalslag naar authentieke, creatieve videocontent om zo de aandacht te vestigen en de juiste communicatie over te brengen met de eigen medewerkers steeds centraal. We promootten 8 weken lang, via een uitgekiemd strategisch marketing plan, Barco als werkgever en de vacature van operator op verschillende kanalen zoals Meta, Youtube, TikTok alsook in de Kinepolis.

The result

We hebben 8 weken lang Barco gepromoot als werkgever. Dit met een uitgekiemde marketing strategie via Meta, Youtube, TikTok en video advertenties in Kinepolis. We bereikten meer dan 675.000 mensen, zo goed als iedereen in de ruime regio van Kortrijk. In totaal meer dan 12.500 mensen die meer informatie hebben opgezocht op de jobpagina en meer dan 200 mensen die een sollicitatie hebben ingediend. Rekening houdend met het advertentiebudget dat gespendeerd is komt dit overeen met nog geen 50,- eur per sollicitatie!

“We wilden authentiek medewerkers in beeld brengen, Tomorrow zorgde voor een snelle en kwalitatieve oplevering. Een zeer professionele en aangename samenwerking! “

No items found.
Employer branding