Een opmerkelijk kwalitatieve instroom van kinderbegeleiders.
Employer branding
Duurtijd campagne
8 weken
Instroom
+70 sollicitanten
Aanwervingen
+20
client
Stad Gent
Gent is een havenstad, een studentenstad, een cultuurstad, een winkelstad, een sportstad, … en vooral een stad wiens administratie zorgt voor heel wat tewerkstelling. Zo werken meer dan 6.000 mensen aan een optimale dienstverlening voor een open, solidaire, wijze en kindvriendelijke stad. Om een kindvriendelijke stad te zijn is Stad Gent steeds op zoek naar kinderbegeleiders voor de Dienst Kinderopvang.
the Challenge
De uitdaging is tweeledig. Enerzijds betreft het een job die niet altijd even positief in in het daglicht komt te staan. Toch zijn er bij Stad Gent honderden mensen die dag in dag uit met enorm veel goesting, passie en de beste zorg meewerken aan deze kindvriendelijke stad. Anderzijds zoekt Stad Gent niet één maar tientallen kinderbegeleiders gezien het in totaliteit een poule betreft van honderden kinderbegeleiders.
the solution
Stad Gent is nu eenmaal een aantrekkelijke werkgever, bevestigd door heel wat medewerkers tijdens onze strategische intake. We brengen in onze campagne authentiek verhalen in short format video’s. Deze video’s worden overheen verschillende social media kanalen gelanceerd aan een breed doelpubliek die potentieel in aanmerking kan komen. Door retargeting krijgen kijkers een aanvullende awareness video te zien die op een cinematografische wijze de job als kinderbegeleider in beeld brengt.
The result
Video’s zijn leuk. Maar nog leuker als ze resultaat opleveren! Let’s talk figures: 69 sollicitaties op 6 weken tijd, 50% meer dan de voorgaande periodes. +150.000 unieke mensen bereikt en meer dan 3.000 mensen hebben meer informatie opgezocht op de vacature pagina. Ondertussen hebben al meer dan 17 mensen ook een nieuwe werkgever gevonden, bij Stad Gent. Dankzij Tomorrow.
Dankzij Tomorrow wisten we 50% meer sollicitanten te bekomen in vergelijking met dezelfde periode vorig jaar!
No items found.