Bridging the talent gap together.
Employer branding
client
Microsoft
Microsoft, ’s werelds grootste bedrijf en meest toonaangevend technologiebedrijf staat bekend om zijn innovatieve softwareproducten en -diensten. Microsoft heeft een enorme impact gehad op de manier waarop mensen werken, leren en communiceren. Het bedrijf is vooral bekend om zijn besturingssysteem Windows, de productiviteitssuite Microsoft Office, en de cloud computing dienst Azure. Microsoft’s missie is om elke persoon en elke organisatie op de planeet in staat te stellen meer te bereiken.
the Challenge
Microsoft Dynamics 365 Business Central wordt door meer dan 4000 partners wereldwijd geïmplementeerd. Deze groei gaat gepaard met een zoektocht naar talent. Een zoektocht die vandaag de dag niet evident is. De IT markt is schaars en talent binnenhalen is moeilijker dan ooit. Maar, Microsoft zou Microsoft niet zijn als ze geen perfecte oplossing zouden vinden voor dit probleem. Ze ontwikkelden het Reskill programma waarbij ze mensen met een achtergrond in hoofdzakelijk finance en supply chain omscholen tot gecertificeerde Business Central consultants of developers. Het Reskill programma werd geboren, maar dan kwamen ze voor de volgende uitdaging te staan: hoe maken we Reskill bekend bij onze doelgroep? Met deze vraag kwam Microsoft enkele maanden terug aankloppen bij Tomorrow. En Tomorrow zou Tomorrow niet zijn als we deze kans niet met beide handen grepen! Het programma stond er, maar voor de rest kregen we een wit blad.
the solution
Om de marktpositie van het Reskill programma goed te kunnen bepalen, organiseerden we een aantal workshops om de USP’s te definiëren en differentiators in de fel bevochten kandidatenmarkt. Bevragingen met alle stakeholders van het programma zorgden voor een ijzersterke basis waarop we een verder plan konden uitbouwen. We schreven voor hen een Employer Value Proposition uit en tekenden onze strategie uit over hoe we willen communiceren, waar we distribueren en vooral wie we willen bereiken. Een nieuwe brand story zag het levenslicht. Daarnaast optimaliseerden we de landingspagina’s en candidate experience.
The result
Bij de opstart van het project vroegen we ons internationaal paspoort aan want een extra plus aan de samenwerking? Het internationaal kader om wereldwijd impact te maken. We waren niet aan ons proefstuk toe maar werken voor het grootste bedrijf ter wereld, dat geeft kippenvel! We blikten kandidatenverhalen, succes stories en authentieke employer branding content in in Portugal. We vlogen de plas over naar San Diego. Keerden terug huiswaarts via Duitsland en blikten een cultural serie in in de Microsoft offices in Kopenhagen. We brengen overal ter wereld in beeld hoe het Reskill programma zorgt voor innovatie bij partners en professionele en persoonlijke groei bij werknemers van Reskill. Het resultaat? Op minder dan een jaar tekenden meer dan honderd kandidaten in op het programma. Komend jaar is de ambitie nog groter. En dat juichen we toe, want geen challenge is ons te groots!
Dankzij Tomorrow hebben we een stevig fundament gebouwd om het Reskill programma uit te rollen. Sterke moderne content met de juiste inhoud verspreid om de juiste plek, strategisch onderbouwd en een fantastisch team om mee samen te werken!
No items found.