CASE.

The Harbour

The Challenge.

theharbour

The Harbour helpt start-ups, scale-ups en KMO’s bij de zoektocht naar groeifinanciering. Zij worden blij als hun klanten groeien. Dit doen ze door de combinatie van strategisch financieringsadvies, de opmaak van een financieringsmix op maat én het ophalen van de nodige financiering bij de juiste financieringskanalen.

Gezien alternatieve financieringsvormen een “hot” topic zijn in het ondernemend landschap kent The Harbour een sterke groei sinds de start.

The Harbour zocht begin 2020 een Senior Advisor om verder te schalen. Een cruciale zoektocht als rechterhand van de Founders Matthias en Aelbrecht. Een rechterhand die ook de juiste waarden heeft, een ondernemersmentaliteit en past in het “scale-up” verhaal.

In de verdere groei werd het team verder uitgebreid: funding advisors, dealmakers en financieel analisten werden gezocht, alsook een content marketeer.

The harbour klopte aan bij Tomorrow om een verschil te maken in de felbevochten strijd om financieel talent; hoe spring je er tussen uit? Tomorrow weet raad!

Our Solution.

theharbour

The Harbour is een spin-off van het succesvolle crowdlendingplatform Winwinner. Voor de markt was The Harbour een nieuw gegeven. Een nieuwe brand, een nieuwe onderneming. Aan de hand van een grondige analyse en workshop werd The Harbour gechallenged op de positionering. Een sterk “salesverhaal”, maar daarom nog geen sterke “wervingspitch”. Samen met Tomorrow werd een authentiek wervingsverhaal uitgewerkt. De usp’s en differentiators om talent aan te trekken werden in kaart gebracht en vertaald naar sterke videocontent. Kandidaten zullen rechtstreeks connectie maken met de Founders themself, Matthias en Aelbrecht en sfeer opsnuiven van het bedrijf.

Tomorrow biedt potentiële sollicitanten een unieke kijk achter de schermen met een bedrijfsvideo, videovacatures en getuigenissen van collega's. Deze videos werden het hoofdmedium van de wervingscampagne op Linkedin.

The Result. 

Begin 2020 gingen we van start met de eerste campagne: Senior Advisor. Méér dan 20 kwalitatieve kandidaten werden gescreend. Finaal werd Marijke Vandesompele aangetrokken, voorheen partner bij een gerenommeerd accountingkantoor; bekijk haar getuigenis hiernaast hoe zij als kandidaat de campagne ervaren heeft.

Als tweede campagne werd een Funding Advisor gezocht. Een gelijkaardige instroom werd gerealiseerd, een 20-tal gekwalificeerde kandidaten die voldoen aan de vereisten werd geselecteerd. Selectiegesprekken brachten resultaat: een nieuwe aanwerving!

Dankzij het vertrouwen in onze werking kregen we de kans om ook funding advisors en financieel analysten te zoeken. Het resultaat: ingevuld!

2020 was een fantastisch groeijaar voor The Harbour. Om de online aanwezigheid scherp te houden en Marketing Manager Kasper te ontlasten werd een Content Marketeer gezocht. Een gezocht profiel bij groeiende bedrijven. Geen loze belofte om er tussenuit te springen met video. Dankzij een gerichte testimonial video werd Lara recent aangeworven.

5 vacatures werden gelanceerd en succesvol ingevuld. Een 100% fill ratio van The Harbour vacatures. Cheers to that!

What they said.

" De juiste profielen aantrekken, een uitdaging? Omdat we als 'edgy company' graag nieuwe zaken uittesten, gingen we met Tomorrow in gesprek voor een videovacature op maat van ons DNA. Tomorrow wist via de workshop onze 'company culture' uit ons te halen en deze op net die juiste manier in beeld te brengen om kandidaten aan te trekken. Eén ding was ons snel duidelijk. De kandidaten hadden allen het juiste profiel en een match met ons DNA. Finaal een topper binnenhalen was absoluut de kers op de taart. "

— Nic De Ruyver