CASE.

GDW-Gent.

The Challenge.

gdw-gent

GDW-Gent is een jong, dynamisch gerechtsdeurwaarderskantoor. De uitdaging? Een traditionele sector die snel geassocieerd wordt met hiërarchie en maatpakken. Het GDW-Gent team bestaat uit heel wat dertigers. Een tekstuele vacature beperkt zich tot de inhoud en mist de slagkracht om de dynamische cultuur te tonen. Overigens verkondigt iedereen dat ze een dynamische bedrijf zijn. Tomorrow ging aan de slag om de werkomgeving, de cultuur en de collega’s in de kijker te zetten.

GDW-Gent klopte aan bij Tomorrow om de dynamiek van het bedrijf naar buiten te brengen om talent aan te trekken in een traditionele sector.

Our Solution.

gdw-gent

GDW-Gent is een gerechtsdeurwaarderskantoor met een unieke cultuur. Er is heel wat interactie tussen de verschillende divisies en de verschillende talenten. Er heerst een jonge gedreven sfeer. Work/life balans is niet zomaar een begrip, heel wat vriendschappen zijn ontstaan tussen collega’s. De dynamiek van het jong talent werd in kaart gebracht, om identificatie met pasafgestudeerden en jong talent centraal te zetten. De spontane houding van de werkgever wordt naar voor gebracht door het management en de werknemers.

Tomorrow biedt potentiële sollicitanten een unieke kijk achter de schermen met een videovacature waarbij de werknemers en het management centraal staan. We gaan voluit voor identificatie als campagne op social media.

Video format.

The Result. 

gdw-gent

De zoektocht naar een paralegal/jurist werd gelanceerd in een omni-channel marketingmix. Zowel vanuit organische verspreiding als targeted advertising. Gericht werden potentiële kandidaten, actief of passief zoekend getarget. Heel snel volgde een kwalitatieve instroom waarbij de eerste aanwerving reeds na één week gebeurde. De cultural fit was treffend. De campagne werd nog even aangehouden. Het resultaat? Een spontane sollicitatie van een financieel talent stroomde binnen. Ook hier was de cultural fit treffend en werd snel overgegaan tot een contractvoorstel. Daar stopte het niet bij. GDW-Gent verspreidde de video via het Ugent facebook-kanaal. In plaats van de gewone ene jobstudent, werden maar liefst 12 mensen aangetrokken als jobstudent of werkstudent.

Met één videovacature werd de openstaande functie ingevuld, werd een spontale sollicitant aangeworven en werden 12 job- en werkstudenten aangetrokken. Een optimaal resultaat met een minimale investering.

What they said.

"Dankzij de aanpak van Tomorrow wisten we onze bedrijfscultuur realistisch in beeld te brengen. We trokken snel kwalitatieve kandidaten aan en wierven na één week het juiste talent aan. En daar stopte het niet bij. De video trok ook een financiële kandidaat aan en heel wat job- en werkstudenten. Een maximale return op onze investering en een fantastische nieuwe manier van rekruteren!"

— Saartje Hollemaert.