CASE.

Flowsparks

The Challenge.

flowsparks

Flowsparks is een snelgroeiende scale-up actief binnen e-learning. In het kader van hun sterke groei gingen ze strategisch op zoek naar zeer specifieke profielen: sales profielen met affiniteit in learning, e-learning developers en customer succes coaches.
Gezien het uniek karakter van de activiteiten van Flowsparks is een tekstuele toelichting van zowel de vacatures als de profielen vrij moeilijk.
Onze opdracht: in mensentaal de juiste potentiële kandidaten aantrekken en de business uit de doeken doen.

Flowsparks is een specifieke saas-business in groei met specifieke vacatures. Een bewuste keuze om videomarketing in te zetten om de juiste verwachting te scheppen bij potentiële kandidaten.

Our Solution.

flowsparks

Als eerste werd een focus gelegd op het saas-gegeven van de scale-up. Voor de gezochte sales-profielen een very nice to have background in saas. Hier hebben we gefocused op de toelichting van het product en de positionering van Flowsparks.

Ten tweede was het belangrijk om voor de e-learning developer vacatures een duidelijke toelichting van de rol te brengen, naast de positionering van Flowsparks.

Ten derde werd sterk ingezet op de background in educatie bij de customer succes coaches alsook de benodigde interesse in customer service.

De 3 videovacatures werden gecreëerd om de rekrutering online te lanceren.

Tomorrow versterkte de rekruteringscampagne met 3 gerichte videovacature's. Dankzij onze strategische oefening werden de video's een duidelijke weergave van het bedrijf, de vacature en de gezochte profielen.

Video format.

The Result. 

flowsparks

Naast het organisch verspreiden van deze vacaturevideo’s binnen het eigen netwerk van Flowsparks en haar medewerkers, heeft Tomorrow ook een boost aan de campagne gegeven. Dit resulteerde in meer dan 10.000 views per gespendeerde 100 euro. Hierdoor kwamen de vacatures in een sterke visibiliteit terecht en werd er gericht talent aangetrokken voor de vacature van business developer. De vacature werd dan ook vlot ingevuld met profielen met de juiste achtergrond en expertise.

Voor de zeer specifieke e-learning developer functie werd kwalitatieve instroom gegenereerd. Instroom met de juiste achtergrond in educatie. Ook bij de customer succes coaches werden gemotiveerde kandidaten aangetrokken waardoor ook deze functies ingevuld werden.

De samenwerking met Tomorrow en Flowsparks stopte hier echter niet. Omdat Flowsparks de kracht van video ervaarde dankzij Tomorrow, werd Tomorrow ook ingeschakeld om de klantengetuigenissen in te blikken om op die manier Flowsparks nog sterker in de kijker te zetten. In het kader van sterke continue groei werd ook beroep gedaan op Tomorrow voor de zoektocht naar een CMO, die ook succesvol werd ingevuld.

Flowsparks optimaliseerde de kost van rekrutering, geen dure selectiefee’s, maar concrete acties. Een minimale investering in video, een maximale reach via sociale media en ingevulde vacatures!

What they said.

"Dankzij de professionele aanpak van Tomorrow en de bijhorende videostrategie wisten we vlot kwalitatieve instroom te creëeren, met als resultaat 3 ingevulde vacatures. Ook bij toekomstige vacatures doen we steevast beroep op Tomorrow."

— Cedric Herregodts, CCO.