Linkedin Stories nu ook beschikbaar in België

Posted by Alexander Synhaeve on October 27, 2020

Stories zijn helemaal ingeburgerd. Dagelijks bekijken we ze, is het niet op facebook of instagram dan is het nu wel op LinkedIn. We kunnen het bijna het epicentrum van de hedendaagse social media noemen.

Recent zijn de “stories” ook uitgerold op Linkedin en daar zien wij alvast opportuniteiten in. The way to go voor authentieke employer branding!

De basis van LinkedIn Stories is dezelfde als Instagram en Facebook. Je uploadt beeldmateriaal en deelt het vervolgens met je netwerk. De story is 24u zichtbaar en wordt nadien automatisch verwijderd. Bovendien kan je zien wie je story bekijkt en hoeveel keer het in totaliteit bekeken werd.

De voordelen volgens Linkedin

Waarom LinkedIn Stories?

We maken hiervoor snel de vergelijking met andere social media platformen. Instagram heeft een toename van 80 procent gezien in de tijd die gebruikers besteden aan het bekijken van video’s op het platform. Video’s krijgen twee keer zoveel engagement als foto’s op het platform.

Linkedin stapt mee op de trein voor extra engagement. Dankzij de stories bieden ze een mogelijkheid om ook professionals een manier van additionele verbondenheid te laten creëeren door korte video’s te delen die zich richten op het informeren en inspireren als werknemer of werkgever. Een extra kanaal om creativiteit en authenticiteit van jouw merk of bedrijf te demonstreren.

Er zijn heel wat mogelijkheden:

– Deel je professionele kant op authentieke wijze;
– Op een informele manier je netwerk laten meekijken met je dagelijkse activiteiten;
– Je personal brand versterken en je community laten groeien door actief contact te zoeken en content te delen;
– Je medewerkers een blik achter de schermen te laten tonen;

Het sterkste verschil met andere platformen?

De Linkedin stories focussen zich op de professionele markt. De vraag is echter hoe lang dit zal blijven duren.

Zet je employer branding in de kijker met Linkedin Stories

Het grootste voordeel is dat LinkedIn Stories voor iedereen toegankelijk is en je medewerkers er dus ook actief mee kunnen participeren in het verspreiden van jouw employer brand.

Geef potentiële kandidaten een blik achter de schermen hoe het er bij jullie aan toe gaat! Het kan belangrijk zijn bepaalde richtlijnen mee te geven of een team samen te stellen die consistent bezig is met content creatie. Een employer brand maak je niet zomaar en is iets dat zich op termijn verder ontwikkelt.

Onze mening?

Wij zijn alvast overtuigd van de kracht van LinkedIn Stories!

Linkedin Stories is een ijzersterke tool in het kader van onze visie op employer branding: authentiek en eerlijk. Deze stories geven de mogelijkheid om een glimp achter de schermen te tonen. Ontdek de gezichten achter je bedrijf. Ontdek de werkplek en de cultuur.

Enkele ideëen:

– Deel foto’s of videos van projecten waar je mee bezig bent;
– Deel best practices voor thuiswerk in deze bizarre tijden;
– Tips en tricks aanbieden aan je volgers;
– Live reporting van events en behind the scenes van projecten;
– Adviseren van te lezen boeken of te beluisteren podcasts.

Last but not least: Spring er tussen uit met de nodige creativiteit!

Budgetvriendelijk aan employer branding werken? Start met het delen van stories!